niedziela, 30 lipca 2017

Tajemnica Zamku - rodzinna rozrywka od Adamigo



Niewielkie pudełeczko skrywa ciekawą tajemnicę. Są to mroczne korytarze, smoki, rycerze, duchy, a nawet księżniczka. Ratowanie księżniczki z zamkowej wieży to odwieczny problem wszystkich rycerzy. W grze planszowej mamy możliwość wcielić się w jednego z nich i wygrać, o ile uda nam się uratować damę z opresji. Tajemnica zamku to ciekawa planszówka, która bawi całą rodzinę i za każdym razem wygląda inaczej! 
Tajemnicze pudełko... Pudełko gry "Tajemnica Zamku" wykonane jest z dość grubej tektury, doskonale trzyma formę i zabezpiecza wszystkie elementy niezbędne do gry, a tych znajdziemy w nim całe mnóstwo. Będą to puzzle (60 sztuk), żetony (48 sztuk), 4 karty graczy, 4 pionki oraz kostka i instrukcja. Z wspominanych puzzli układamy planszę. Tak tak – planszę tworzymy sami! Również z tego powodu ta gra jest tak rewelacyjna. Kolejne korytarze zamku dokładają poszczególni gracze, nie możemy zatem przewidzieć, po jakim wnętrzu będziemy się poruszać. Dzięki temu każda gra będzie niepowtarzalna! Kolorowe żetony przedstawiają różne postacie, które możemy spotkać w zamkowych korytarzach. Każdy żeton pełni określoną funkcję – jedne musimy zbierać, drugie nam pomagają, a jeszcze inne przeszkadzają. Co kiedy i jak mamy zrobić dokładnie opisuje instrukcja. Karty graczy towarzyszą nam przez całą rozgrywkę. Mamy na nich ściągawkę, co musimy zebrać z planszy oraz co robić, gdy napotkamy określonego przeciwnika.
Cel gry jest prosty i szczytny – uratować księżniczkę! Aby tego dokonać, musimy przechodzić przez zamkowe korytarze, zebrać mapę, eliksir oraz klucz i przy pomocy trzech kolorowych mieczy pokonać trzy kolorowe smoki. Proste, prawda? Grę rozpoczynamy od wybrania pionków, rozdania kart graczy i odnalezienia puzzla z nietoperzem. Musimy go umieścić w centralnej części stołu. Od niego zaczniemy budować dalsze korytarze zamku. Pozostałe puzzle wrzucamy do pudełka, rewersem do góry. Z puli żetonów wybieramy te, które przedstawiają mapę, eliksir i klucz. Pozostałe układamy na boku stołu, rewersem do góry. I zaczynamy! Gracz, który rozpoczyna zabawę, losuje kawałek labiryntu. Dokładamy go do już ułożonego na stole i przechodzimy. Przed losowaniem puzzla gracz decyduje, czy przechodzi na już odkryty kawałek planszy, czy losuje i dokłada nowy. Jeśli wylosujemy taki z okręgiem, dokładamy go do planszy i losujemy żeton z puli na stole. Możemy wylosować żółty, zielony i czerwony miecz, smoki w tych samych kolorach, ducha, błędnego rycerza, skrzata, lustro teleportacji oraz oczywiście księżniczkę. Jeśli uda nam się wylosować miecz – układamy go na karcie gracza w odpowiednim polu. Pozostałe postacie zostają na planszy w tym miejscu, gdzie zostały wylosowane. I tak losujemy kolejne puzzle, przemierzamy kolejne korytarze, spotykamy przeszkody do pokonania, zbieramy przedmioty i miecze, walczymy ze smokami, zdobywamy strzeżone przez nie przedmioty, a gdy mamy wszystkie – udajemy się do księżniczki. Przy przeszkodach, takich jak skrzat, rycerz czy duch oraz przy smokach i księżniczce przyda nam się kostka. Kostka nie jest standardowa. Ma 12 pól z liczbami. Jeśli staniemy na polu z duchem, stoimy tam tak długo, aż nie wyrzucimy 7 lub więcej. To potrafi całkowicie zmienić obraz gry. Zdarzało się nam, że gracz, który miał już wszystkie potrzebne przedmioty i dotarł do księżniczki, przez ładnych kilka kolejek nie mógł wyrzucić na kostce wymaganej liczby. W tym czasie do komnaty księżniczki docierał inny rycerz i zbierał laury, szybciej wyrzucając żądaną liczbę.
Gra przeznaczona jest dla całej rodziny. U nas sprawdza się również jako prosta rozrywka na spotkaniach ze znajomymi. Producent (polski producent!) rekomenduje grę dla 2-4 graczy w wieku 7+. Jednak z pomocą dorosłych nawet pięcioletni brzdąc w mig załapie, jak ma grać. Gra jest ciekawa i bardzo różnorodna. Gwarantuje dawkę śmiechu i wielkie emocje. Z pewnością jest to gra przygodowa, dzięki wszystkim ciekawym postaciom, które możemy spotkać w komnatach. Świetnie sprawdzi się na popołudnia i wieczory. Będzie doskonałą metodą na nudę! Średnia rozgrywka trwa 45 minut. Warto spojrzeć również na inne propozycje od procenta. Firma Kukuryku ma w ofercie wiele przygodowych pomysłów na rodzinne spędzanie czasu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz